Кой и как сертифицира натуралната и БИО козметика

Дата: 21 Окт 2017

 

Запознайте се с някои изисквания и с логата на основните международни компании, които сертифицират натуралната и БИО козметика 

 

 

Ecocert Organic - минимум 95% от всички съставки да са на растителна основата и минимум 10% от всички съставки, като тегло, трябва да бъдат от органични източници.

Cosmebio е френска професионална асоциация за екологична и био козметика. Cosmebio възлага контрола на друга френска организация - Ecocert, която работи в областта на натуралната и био козметика. Стандартите на ECOCERT са с едни от най-строгите изисквания към екологичната чистота на съставките на козметичните продукти.

 

Ecocert Natural - Минимум 50% от всички съставки да са на растителна основата и минимум 5% от всички съставки, като тегло, трябва да бъдат от органични източници.

 

Soil Association Organic – ако съставката съществува като органична такава, то тя трябва да се използва. Най-малко 95% от агро-съставките трябва да са органични, като най-малко 20% от общия продукт да е органичен.

Soil Association Organic е сертифициращ орган във Великобритания, създаден като частна търговска компания в тясна връзка със Soil Association – неправителствена организация, подпомагаща развитието на биологичното земеделие във Великобритания.

 

Natrue – не допуска вещества, производни на нефт, синтетични аромати и цветове, ГМО, силиконови масла и производни, или облъчени ингредиенти. 75% от продуктовата гама на марката трябва да е естествена, за да получи компанията този сертификат.

NATRUE е базирано в Брюксел международно сдружение с нестопанска цел, ангажирано с насърчаването и защитата на натуралната и органик козметика по целия свят. Знакът NATRUE се ползва с най-голямо доверие от потребителите в цяла Европа поради прозрачността на системата за контрол. Сертифицираните продукти могат да съдържат само вода и 100% естествени съставки. Не се допускат синтетични съединения и ГМО.

 

BDIH Certtified Natural Cosmetics – трябва да бъде направена от натурални естествени суровини, като растителни масла, билкови екстракти и етерични масла. Най-малко 70% от продуктите на една марка трябва да бъдат сертифицирани, преди първият продукт да получи правото да носи логото на BDIH.

BDIH е германска асоциация на индустриалните и търговските дружества с нестопанска цел за фармацевтични продукти, продукти за здравеопазване, хранителни добавки и продукти за лична хигиена. Това е и първата професионална специализирана система за контрол и сертификация на натурална и биокозметика. Авторитетен строг немски стандарт, обхващащ над 100 марки с над 3800 продукта от Европа, САЩ и Нова Зеландия.

 

USDA Certified Organic - този етикет е много строг, минимум 95% от всички съставки трябва да бъдат сертифицирани БИО и те трябва да бъдат земеделски.

USDA е американски държавен орган за контрол и сертификация на храни. Някои съставки в козметиката могат да бъдат сертифицирани от този орган, например етерични масла и екстракти. USDA работи предимно с храни.

 

Natural Products Association – Продуктът трябва да се произвежда основно с естествени съставки и да се избягват всички съставки с предполагаем риск за хората. Съставките трябва да са растителни и никога от петролни източници.

NPA е основана през 2008 г., за да осигури сертифициране на продуктите за лична хигиена, продавани в Съединените щати.

 

На някои козметични продукти е изписано, че част от техния състав е органичен, като се изписва и конкретния процент, например "75% органични съставки". Такова продукти могат да имат обозначение и лого за органични продукти, но трябва да указват точния процент.

 

АКО СЪДЪРЖАНИЕТО НА СТАТИЯТА ВИ Е БИЛО ПОЛЕЗНО, ХАРЕСАЙТЕ FACEBOOK СТРАНИЦАТА НИ -  https://www.facebook.com/beautyspot.bg/  И ЩЕ МОЖЕ ДА СЛЕДИТЕ И ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ СТАТИИ, НОВИНИ И ПРОМОЦИИ!

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари

Нови продукти

Всички продукти

Върни До Горе