7 идеи за здрава, блестяща и еластична коса

Дата: 08 Мар 2018

 

Плътна, копринена и блестяща коса - всички жени мечтаят за нея... За да постигнете този резултат, трябва ли често да подстригвате косата си, да я изплаквате със студена вода, да променяте редовно своя шампоан? Идеите изобилстват в тази област.

Ето какво е експертното мнение на д-р Валерия Дебрай, Доктор по Фармация във Франция, която се опитва да помогне на много жени и мъже да разкрият истината от недоказаните теории и неправомерно разпространените схващания за здрава и красива коса.

 

1 / Трябва да изплаквате косата си със студена вода, за да я укрепите

Погрешно твърдение. Често се препоръчва  да изплаквате косата си със студена вода, за да я заздравите, но тази препоръка никога не е била доказана за ефективна. От друга страна, остатъците от шампоаните и балсамите се отстраняват много по-лесно с топла или хладка вода, отколкото със студена вода.

 

2 / Необходимо е редовно да подстригвате косата си, за да расте по-бързо и да бъде по-здрава

Погрешно твърдение.  Растежът, подхранването и възстановяването на косата се извършва на нивото на скалпа. Косъмът се заражда  в космените фоликули и расте и се развива именно в съответствие с обновяването на тези фоликули. Поради тази причина редовното подстригване на върховете на косата не ускорява процеса на растежа или възстановяването на косата.

Добре е да знаете, че косата расте средно от 1 до 1,5 см на месец. Редовното подстригване на косата не прави космите по-дебели, нито косата по-гъста. Просто, когато подрязвате косата си, обемът  ѝ изглежда по-голям.

 

3 / Редовното връзването на косата може да я повреди

Вярно е.  Ако прибирате и връзвате косата си ежедневно, не фиксирайте ползваните аксесоари (фиби, шноли, ластици и други ...) на едно и също място. Рискувате да разхлабите точките на привързаност. Също така избягвайте използването на плътни еластични или метални елементи, тъй като косата ви е склонна да се заплита и да се начупва. Освен това не забравяйте да разресвате косата си от време на време, за да възстановите естествената и форма и еластичност. Не забравяйте и регулярно да подсушавате освен косата си, и нейните корени.

 

4 / Редувайте различни шампоани, за да предотвратите изтощаване на косата

Вярно и невярно. В този смисъл нито едно проучване не дава безпорни доказателства. Ако шампоанът е подходящ за вас, не е задължително здравето на косата ви да се промени.

От друга страна, вярно е, че както кожата, така и косата се развива в зависимост от много фактори: възраст, сезони, нашето здравословно състояние и много други... Именно поради тази причина е важно да се адаптира шампоана към тези еволюции и промени в организма като цяло.

Някои общи правила се прилагат независимо от вида на косата ви:

  • Избирайте и ползвайте органични козметични сертифицирани шампоани, без агресивни активни вещества или силикон, които запазват хидролипидния филм на скалпа. Шампоаните, съдържащи силикони, дават краткосрочен ефект на косата ви, но я изсушават в дългосрочен план.

  • Разресвайте регулярно косата си, като за предпочитане е да ползвате гребен с широки зъби, а не четка, за да не я накъсвате.

  • При изсушаване на косата си, избягвайте да я търкате, а внимателно я подсушавайте с кърпа. Също така ограничете използването на сешоар до минимум, защото топлината прави косата крехка и чуплива, като пресушава стъблата на космите на главата.

 

 

Знаехте ли?

Добавете няколко капки арганово масло, смесени в шампоан от лешник  или шампоан с хамамелис и протеини от пшеница, нанесете и масажирайте в корените на косата си, като оставите 3-4 минутки да подейства и след това изплакнете с хладка вода. Хамамелисът е с омекотяващи и успокояващи свойства, а протеините от пшеница, подхранват и укрепват косата, без употребата на силикон и без агресивни вещества.

Богатото на есенциални мастни киселини и витамин Е арганово масло е отлична грижа за косата. Помага я направят по-мека, копринена и блестяща!

 

 

 

 

5 / Боите за коса повреждат косата

Вярно е. Опитайте се да ограничите цветовете, багрилата, оцветяването и обезцветяването, които отслабват косата и скалпа. Всъщност, продуктите за оцветяване използват съставки като амоняк, водороден пероксид и синтетични пигменти, за да проникнат в по-дълбоко в сърцевината на косъма.

За да предотвратите тези рискове:

• Предпочитайте органични багрила, които използват по-малко агресивни продукти.

• Овлажнявайте косата си:

  • Преди оцветяване, за да я защитите

  • След оцветяване, за да я предпазите от изсъхване

 

Знаехте ли?

Направете маска на косата си от Алое Вера. Витамините, съдържащи се в Алое Вера, стимулират производството на кератин, който предпазва косата (и ноктите) от външни агресии. Алое Вера подхранва косата и възстановява блясъка и мекотата.

Алое Вера също помага за намаляване на пърхота и излишния себум, като унищожава бактериите, гъбичките и мастните депа, които запушват космените фоликули.

 

 

6 / Опадането на косата е лош знак

Вярно и невярно. Обикновено подновяването на косата се осигурява без отслабване на капилярната маса. Тази загуба е нормална и не трябва да се притеснявате за нея.

В определени периоди от годината или от живота, косопадът е по-важен:

  • През пролетта и есента,

  • След заболяване, раждане или менопауза,

  • В случай на стрес, хронична тревожност или емоционален шок,

  • В случай на недостиг на витамини или минерали.

Тези преходни явления също не трябва да ви безпокоят. Вашият капилярен капитал ще бъде възстановен по естествен път.

От друга страна, ако изобилното опадане на косата ви продължава повече от три месеца, или забележите намаляване на плътността на косата, препоръчително е да се консултирате с лекар, само за да елиминира и други възможни причини за опадането на косата.

 

Знаехте ли?

Имаме между 100 000 и 150 000 косми по главата си и губим минимум от 50 до 100  косъма на ден.

 

7 / Храната преминава в косата

Вярно е. Богатата и балансирана диета оказва влияние върху външния вид и на косата.

Някои хранителни вещества допринасят особено за красотата на косата:

  • Протеините са необходими за образуването на кератин, т.н. суров материал на косата ни.

  • Цинкът и медта може да подобрят доставката на някои вещества, и респективно стимулират растежа на косата.

  • Витамин B8 помага да се поддържа здрава коса.

  • Витамин В6 възстановява силата и плътността на косата и допринася за синтеза на цистеин - амино киселина, която участва в производството на кератин.

  • Основните мастни киселини повишават растежа на косата.

  • Витамин Е помага за предпазването на клетките от окислителния стрес и косата.

 

Знаехте ли?

Можете да подобрите здравето на косата си и нейният сияен блясък, мекота и еластичност с две целенасочени съставки:

 

Селенът е микроелемент, който помага за борбата срещу свободните радикали, отговорни за последиците от стареенето. От съществено значение е и за производството на много ензими. Селенът предпазва клетките от оксидативния стрес и помага да се поддържа здрава и красива коса.

Бирена мая е богата на витамини от група В (В1, В2, В3, В5, В6, В9), също съдържа протеини и полизахариди.  Хранителна качества признати за подобряване на състоянието на структурата и външния вид на косата.

И двете съставки могат да се използват като хранителни добавки.

 

Сега имате ключът към всички отговори на въпроса - как да запазите блясъка и здравето на косата си през цялата година!

 

АКО СЪДЪРЖАНИЕТО НА СТАТИЯТА ВИ Е БИЛО ПОЛЕЗНО, ХАРЕСАЙТЕ FACEBOOK СТРАНИЦАТА НИ -  https://www.facebook.com/beautyspot.bg/  И ЩЕ МОЖЕ ДА СЛЕДИТЕ И ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ СТАТИИ, НОВИНИ И ПРОМОЦИИ!

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари

Нови продукти

Всички продукти

Върни До Горе